وبلاگ

روز جهانی پاپ کورن

پاپکورن

یک روز در تقویم مناسبت های جهانی٬ به نام روز جهانی پاپ کورن نام‌گذاری شده است. تا یکی از خوشمزه ترین روزهای سال در تقویم باشد. روز جهانی پاپ کورن (شکوفه، پفیل)! بله درست شنیدید ما در تقویم یک روز جهانی به نام روز جهانی پاپ‌کورن (پفیل) داریم. بنابراین برای جشن گرفتن در روز Popcorn مطمئن شوید که خودتان یک کاسه بزرگ بزرگ از این خوراکی خوشمزه تهیه کرده اید!

تاریخ دقیق روز جهانی پاپ‌کورن و فلفلی

شاید برایت جالب باشد پاپ‌کورن این خوراکی سالم خوشمزه هم روز جهانی دارد. و 16 ژانویه یعنی 26 دی ماه هر سال روز جهانی پاپ‌کورن است.

روز جهانی پاپ کورن مبارک!

زمانی که اسم پاپ‌کورن می آید یاد چه چیزی می افتید؟ درست حدس زدین: فیلم دیدن و سینما.

بخاطر همین لذت ها،طعم و نقش مهم ذرت در رژیم غذایی تمام مردم دنیا است که یک روز به نام روز جهانی پاپ کورن داریم.

تاریخچه روز جهانی پاپ کورن

تاریخچه روز جهانی پاپ کورن به تاریخ خود پاپ کورن باز می گردد. در زمان های قدیم ذرت به آن صورت که ما این روز ها در شکل ها و گونه های مختلف استفاده می کنیم در دسترس نبود.

ذرت را درست مانند گندم در مزرعه برداشت کرده و دانه می کردند و با کاروان های بزرگ به شهر های مختلف می رساندند.

یک بار دانه های ذرت بر اثر گرما در طول راه شکفتند و لایه ای ابر مانند و نرم دور دانه های ذرت را فرا می گرفت و این گونه بود که پاپ کورن این خوراکی فوق خوشمزه به دنیای ما معرفی شد.

چگونه روز پاپ کورن را جشن بگیریم ؟

جشن روز پاپ کورن به همان اندازه ساده و خوشمزه است! می توانید فقط با لذت بردن از یک کاسه پاپ کورن با طعم های مورد علاقه خود ، شروع کنید و آه چه نوع دلپذیری وجود دارد.

می توانید آن را با یک ترکیب کلاسیک کره و نمک میل کنید ، یا خلاقیت پیدا کنید و ادویه و گیاهان مورد علاقه خود را به آن اضافه کنید!

واقعاً چیزی وجود ندارد که با آن شگفت آور پیش نرود. برای داشتن یک قلب سالم سبک علاوه بر این ، می توانید کره را پرش کرده و آن را با گیاهانی مانند رزماری و آویشن خرد کنید یا آن را با سس ادویه جوشانده کنید.

خواص پاپ کورن به مناسبت روز جهانی پاپ‌کورن

به مناسبت روز جهانی پاپ ‌کورن این روز لذیذ می خواهیم شما را با خواص پاپ کورن آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

پاپ کورن یا ذرت بو داده یا شکوفه ذرت به همان اندازه که خوشمزه است به همان اندازه هم خواص و فواید شگفت انگیز دارد به طوری که تحقیقات نشان می دهد پاپ کورن بیش تر از میوه و سبزیجات فیبر و آنتی اکسیدان در خود جای داده است.

البته این موضوع در مورد همه پاپ کورن ها صدق نمی کند من در مورد پاپ کورن های خانگی ساده صحبت می کنم.

یک لیوان پاپ کورن ۳۱ کیلو کالری دارد. در حالی که رفیق همتای آن چیپس در همان مقدار ۱۳۹ کیلو کالری دارد. همچنین این خوراکی سرشار از فیبر بوده و تنها اسنکی محسوب شود که ۱۰۰ درصد از غلات کامل است.
آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر انواع سرطان، بیماری های قلبی و سایر بیماری هایی که بر اثر رادیکال های آزاد به وجود می آیند، محافظت می کنند. در ضمن پاپ کورن حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر و کربوهیدرات های پیچیده است که چربی کمی دارند. پاپ کورن خلاف آنچه قبلاً تصور می شد مضر نیست. قرار نیست همه خوراکی های خوشمزه برای سلامت بدن زیان بار باشند.

 چرا ما ایرانیها، به پاپ کورن میگیم چس فیل؟! چون این خوراکی خوشمزه نه به فیل ربط داره نه به …!!

اولین مدل پاپ کورن که وارد ایران شد، مربوط به یک شرکت انگلیسی بود به اسم چسترفیلد (Chesterfield) است. و ما ایرانیها، چسترفیلد رو ساده سازی کردیم و گفتیم چس فیل!

حالا شما میتونین با خیال راحت این خوراکی رو بخورین. و نگران چیزی نباشین هرچی هم دوست دارین صداش کنین:

پاپ کورن، چس فیل، چسترفیلد، ذرت بو داده، گل بلال، یا هر چیز دیگه

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>