وبلاگ

سال نو میلادی چه زمانی است

هدیه بابا نوئل بوکی کیدز

 سال نو میلادی در ۱ ژانویه هر سال اتفاق می‌افتد و بیشترین استفاده را در کشورهای دنیا دارد.

سال نو مبارک

در ۱ ژانویه ۱۶۰۰ میلادی، اسکاتلند اولین کشوری بود که ۱ ژانویه را به عنوان اولین روز سال اتخاذ کرد. ترتیب و توالی ماه‌ها در گاه‌شمار رومی، از زمان پادشاه نوما پومپیلیوس در حدود ۷۰۰ پیش از میلاد، از ژانویه تا دسامبر می باشد. در شب ۳۱ دسامبر هر سال، آخرین روز یک سال میلادی و روز قبل از روز سال نو در بسیاری از کشورهای جهان، عموما قاره های اروپا، آمریکا، استرالیا و بخش‌هایی از آسیا و آفریقا مراسم سال نو برگزار می شود. در فرهنگ جدید غرب٬ این روز با گردهمایی هایی در مجالس و مهمانی ها  همراه با آتش بازی های باشکوه برگزار می شود. که انتقال سال را ساعت ۱۲:۰۰ شب جشن می گیرند. مردم هر ملتی برای این شب خاص غذای مخصوصی دارند.

جشن کریسمس و مراسم سال نو جدا از هم هستند. و در تاریخ‌های متفاوتی برگزار می شوند. اما در بسیاری از نقاط جهان این دو تاریخ را یکی می دانند. و به اشتباه جشن کریسمس را به عنوان زمان شروع سال نو میلادی می شناسند.

 جشن کریسمس و سال نو هم زمان نیستند. و فاصله کوتاه بین آنها، باعث اشتباه و یکی دانستن این مراسم شده است.

در حقیقت قرار گرفتن شب سال نو در تعطیلی ۱۲ روزه کریسمس، باعث شکل‌گیری این اشتباه شده است. جشن کریسمس به مناسبت تولد حضرت عیسی و با توجه به مفاهیم مذهبی و دینی برگزار می شود و ریشه در فرهنگ و سنت مسیحیان جهان دارد؛ اما جشن سال نو میلادی در بسیاری کشورها زمان آغاز سال جدید است که با روز هفتم کریسمس هم زمان است.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>