وبلاگ

تقویت هوش کودکان

هزار روز اول زندگی شامل دوره زمانی بین اولین روز بارداری تا پایان ۲ سالگی کودک است. این زمان، یک فرصت طلایی برای تضمین سلامتی  جسم و روان انسان در طول عمر محسوب می‌شود. از این دوره ارزشمند می توان برای تقویت هوش کودکان استفاده کرد.

نوزادان نمی‌توانند از کلمات برای برقراری روابط، خواسته‌ها یا نیازهای خود استفاده کنند، اما آنها سیگنال‌های زیادی را برای بزرگسالانی که از آن‌ها مراقبت می‌کنند، ارسال می‌نمایند.

بزرگ کردن نسلی از کودکان سالم که از توانمندی‌های فکری خود  استفاده کنند، وظیفه و مسئولیت والدین است. در نخستین لحظات، ماه ها، و سالهای اول زندگی، هر لمس، حرکت، و ابزار علایم عاطفی در زندگی یک کودک، در مغز او به شکل انفجاری از فعالیت های الکتریکی و شیمیایی در می آید.

والدین می توانند برای نوزادان تازه متولد شده نیز کتاب بخوانند. خواندن فرصت بزرگی است برای برقراری ارتباط با کودک – افزایش تمرکز – هماهنگی میان اعضای بدن. مهارت های برقراری ارتباط باعث تقویت هوش کودکان می شود.

کتاب خواندن برای نوزادان به ساختن کلمات نوزادان و تحریک تصورات آنها کمک می کند.

مهارت های زبان و حتی هوش به تعداد کلماتی که نوزاد هر روز می شنود ارتباط پیدا می کند. همچنین صحبت کردن با نوزاد به او کمک می کند تا سریعتر کلمات را یاد گرفته و مفهوم آنها را درک کند.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>